Mina löppass

För senaste uppdateringarna, följ oss på Instagram eller på Facebook!

Coachanna erbjuder ett antal regelbundna löppass och träningspass varje vecka. Löppassen är för alla coachannalöpare med någon form av löparkort/klippkort och de övriga passen (bland annat styrka och simning) är en bonus för dig som väljer terminskort.

Mina löpträningar består av olika typer av intervallpass och innehåller alltid: Uppvärmning, intervaller, styrka för löpare samt nedvarvning och stretch. Fokus på samtliga pass är löpteknik samt löpskola (löpövningar/drills).

Kombipass (Måndag kväll)

Kombinationspass där vi under första timman springer en runda tillsammans. Den sista halvtimman lägger vi fokus på styrka och rörlighet. Om du bara vill delta under en del av passet går det bra. Vi träffas vintertid vid idrottshallen, Falköpings Sjukhus och sommartid på campingparkeringen, Mösseberg. Passet är 90 minuter totalt (60+30).

Styrka (Tisdag och torsdag morgon)

Ett styrkepass som funkar för alla. Du tränar helt efter dina egna förutsättningar. Omklädningsrum finns tillgängliga fram till 7.30 för dig som vill byta om och duscha på plats. Häng på och få en flygande start på dagen!

Löpning, Nivå 1 (Onsdag och söndag kväll)

Löpträning i grupp utomhus. Varje löppass inleds med uppvärmning och grundläggande löpskola. Vi träffas på campingparkeringen, Mösseberg (eller vid Mössbergsskolan vintertid). Bra pass för dig som börjat springa lite grann, och klarar att jogga ca 10-15 minuter utan stopp. Roligt löppass, där vi fokuserar på glädje, inspiration och variation!

Löpning, Nivå 2 (Onsdag och söndag kväll)

Löpträning i grupp utomhus för dig som kan jogga i en halvtimma eller mer. Varje löppass inleds med uppvärmning och efter det kör vi för det mesta intervaller av olika slag. Passet är perfekt för dig som kanske vill ha ut lite mer av din löpträning, både vad det gäller fart och teknik. Vi träffas på campingparkeringen, Mösseberg (eller vid Mössbergsskolan vintertid).

Löpning, Intervaller på bana (Fredag morgon)

Löpträning i grupp på bana (på Odenplan sommartid och i Frejahallen vintertid). Varje löppass inleds med uppvärmning och löpteknik/löpskola. Därefter kör vi intervaller av olika slag. Passet funkar för alla, oavsett tidigare löperfarenhet. Du tränar helt efter dina egna förutsättningar. Omklädningsrum finns tillgängliga fram till 7.30 för dig som vill byta om och duscha på plats. Häng på och få en flygande start på dagen!

Löpning, Distans/Långdistans (Lördag morgon)

Distanspass för dig som siktar på att jobba upp i lite längre distans (över en timma i rörelse). Vi ger förslag på runda innan passet och du väljer själv när du vill kliva av och på (starttid från kl. 8.00). Mer information finns regelbundet i Facebookgruppen. OBS: Detta pass är inte knutet till något löparkort eller terminskort utan öppet för alla springsugna som vill ha löpsällskap (inte bara coachannalöpare).

Simning (Söndag morgon)

Genom ett samarbete med Twin Peaks Triathlon erbjuds du som har terminskort simcoachning på söndagar kl. 8-9 på Odenbadet i Falköping. Fokus ligger på crawl/frisim och du får ta del av tips och teknik som kan komma till nytta i din övriga simträning.

Vill du veta mer om Coachannas löpgrupper?

12 + 3 =